15 de maig 2016

Què és aquest soroll? (relat curt)

Què és aquest soroll? Fa estona que em faig la mateixa pregunta. És un soroll constant. Un so que ressona com si es produís dins un espai tancat. No puc distingir el que és. Intento continuar dormint. En aquells moments que transcorren entre el son i el desvetllament, tot passa entre el que jo desitjo, continuar dormint, i en no saber si ja ha finalitzat aquest plaer. Un somni o una realitat tangible. Sento que aquest dubte m’aclapara més i més a mesura que el temps passa.
El soroll continua ressonant en l’infinit, que ara identifico amb el d’una campana brunyida que estigués esquerdada. Com si un cop o una altra causa hagués fet minvar la seva sonoritat, capolant la seva missió d’avís, de goig, de mort, per deixar-la sense brillantor.
Però no. Tampoc és exacta aquesta imatge descrita en el meu cap. Aquest so és com si sonés dues vegades. El cop i el retop. Això el fa diferent al d’una campana. Però, encara, ressona esquerdat.
El soroll continua. Estirat sobre el llit aguditzo l’oïda, lliurant un combat per escatir del que es tracta.
De cop, inesperadament, un nou soroll interromp l’altre soroll. És el so d’una trencadissa de vidres, que ressona molt a prop d’aquí.
El colossal terrabastall em prostra al llit, com si estigués lligat. Un mar de dubtes recorre el meu cap. Desitjo que tot sigui un somni, que res del que sento sigui veritat. El temps transcorre veritablement?
Ningú s’ha mogut. No sento cap corredissa. Tot resta quiet i silenciós. Veritablement s’ha trencat alguna cosa? No, sí, o potser. Sento, com una fressa llunyana el so dels trons d’una pluja torrencial. La resplendor dels llamps traspassa les cortines corregudes il·luminant per uns instants l’habitació. Llum preludi del soroll del tro. Aquest sí que és un gran engany per a tothom, ja que el preludi de la llum és la seva conseqüència i no a la inversa.
Tot resta silenciós. Només la pluja que fa sentir el so picant els vidres m’acompanya. Un concert de notes vibrants, que puja i baixa d’intensitat, segons la força com cauen les gotes.
Fa molta estona que dormo. O no? El cloc cloc del primer soroll, el de la campana o d’una cosa semblant, m’ha despertat. O m’ha tornat a despertar? Dormo o somnio. És un soroll que no puc identificar. Ara no el puc associar a cap so que jo recordi. Tinc una sensació d’ofec, per la incògnita de saber si dormo o no. Retorna el que ja creia superat. L’opressió que no em deixa moure del llit.
Un seguit d’imatges totes elles amb el seu so corresponent passen i traspassen, una i altra vegada, la meva ment, provocant preguntes sense resposta.
A poc a poc, pausadament, es va apoderant de mi la idea que haig de llevar-me a aclarir el que està succeint. De cop sorgeix la pregunta de com sona una campana en una casa on no n’hi ha.
La pluja torna a fer la seva aparició picant el finestral del davant. Sento que està plovent molt, diria que cau un xàfec. De cop, però, aquell soroll somort torna a fer acte de presència. Ara crec que es tracta dels esquellots del bestiar que pastura, que sega l’herba del camp. Però, que no plou? Tampoc és possible que hagin sortit a pasturar sobre l’asfalt de la ciutat.
Quin significat té aquest soroll? No puc pensar. Només una única idea apareix amb claredat. L’anunci d’un altre demà. Un demà lluny d’aquesta realitat. D’aquesta quotidiana realitat. D’aquest néixer i morir de cada dia.
No! El soroll és ben a prop. Al costat de l’habitació on en trobo. Cal que descobreixi d’on ve aquest cloc-cloc tan intens i insistent.
No dormo. Estic despert. És un soroll d'una realitat autèntica. No és, doncs, una simple invenció del meu subconscient. És un soroll generat en algun lloc de casa meva.
Amb un rampell decideixo aixecar-me.
En posar els peus a terra descobreixo el desastre. Tinc el pis inundat. Veig com les sabatilles es gronxen sobre l’aigua com dues barques a la mar.
No hi ha temps a pensar en res més que posar-se a la feina. Dret, amb els peus molls, corrent com un desesperat, busco l’origen de tot això. En el lavabo descobreixo el que ha passat, m’he deixat l’aixeta oberta. Mentre omplia la banyera, per prendre un bany que em relaxés, m’he estirat al llit i he quedat adormit, esperant un altre demà.


Aquest conte forma part del recull de contes i relats curts “Entre l’oblit i la ficció“.
© Copyright
   Jordi Colomines Companys (autor)
   Registre de la propietat intel·lectual sol·licitud núm. 5544
   Data presentació 30 setembre 2002
   Nom de l'obra: Entre l'oblit i la ficció